Saturday, 17 September 2016

Sayangku Kapten Mukhriz ke Descendants of The Sun ?

Assalamualaikum,

Tahun ni kan famous dengan cerita tentera dengan doctor sampaikan warga warga tentera pun rasa bangga dengan pekerjaan mereka. Fuhh *pick nose* Yelah, at least dapat membuka mata perempuan perempuan di luar sana yang abang sado askar ni takde lah kayu sangat. Dorang pun pandai bercinta apa, sweet lagi uolls. Dah la smart , badan tough, berani, ha sape taknak kan kan kan ? *wink wink*

Aku tak nak.

Ya kecuali aku.

Smart tu memang la saya nak. Siapa taknak suami smart en. Tapi kerja askar ni, wahh too dangerous. Aku ni nanti kahwin sebab nak dijaga, ada masa susah senang together gather bukan untuk ditinggal sampai berbulan bulan then balik rumah, '' Eh rumah aku dah jadi istana la !! " " Ehh, bini aku nak beranak rupanya " . Then, aku kat rumah dok fikir dia ni selamat ke tak, penat ke apa. Wahh susah hati weh.

Tapi aku faham la, masing masing kan ada cita cita sendiri. Aku tak halang, tapi... untuk kawin dengan askar nanti memang aku tak nak la.

Tahu kenapa ?

Sebab ayah aku polis, then abang ipar aku askar. Dua dua badan beruniform. So, aku dah tahu dah macam mana.

Okay, so the thing is.

14 September hari tu, abang ipar aku bertolak ke Lubnan atau Lebanon for a year sebab bertugas kat sana.

Here's some information.

Lebanon ni negara yang terletak di antara Israel dengan Syria. Buat masa sekarang Lebanon masih aman lagi, cuma back years Lebanon pernah kena attcak. Ha, nak cerita lebih pun saya bukan tahu sangat. so, boleh check sini



Cantik weh srs T.T katanya kat sana angin sepoi sepoi bahasa and sejuk je. even padang pasir tapi sejuk. Yang pergi sana semua kena culture shock. Okay ini srs macam DOTS kat Uruk. Ingat tak yang dekat OR kat sana, Joong Ki pegang pistol arah kat Arabian tu kan ? Then Song Hye Kyo tolak President ke apa tah masuk bilik OR .... ?

WEH CHARMING GILA YANG TU AAAAAAA T.T


And lagi satu scene tuu yang kat bangunan lama yang kawan dia (dah jadi musuh) letak bomb kat Song Hye Kyo tu then Joong Ki tembak bahu perempuan tu and terus grab dia. Lepas tu, dia peluk perempuan tu and tembak kawan dia aka musuh sambil tangan kiri tutup mata Song Hye Kyo.

Anyonyonyonyo saya terharu.

Okay okay sudah.



Gambar ni aku paling sedih tengok. If I was you, kak... Huh tak mampu saya. Semestinya aku pergi meraung kat tengah tengah lapangan terbang sambil cakap

'' Abanggg patah balik !!! Jangan terbang !!!!!  T.T "

Kuatnya kakak aku tak nangis... Okay la nangis tapi macam sobs sobs ja. Takde la sampai bengkak mata. Kalau aku la en, siap sedu sedu lepas tu menangis sampai terduduk pegang tiang sambil meraung.





Ya la weh, dia macam berat nak lepaskan isteri dia. Jalan nak naik tangga pun lambat lambat, dia jadi orang last sekali, lepas tu jalan kejap pandang belakang, jalan sikit lagi dia pandang pulak.

wahhh saya takleh ah macam ni, sensetif.

Therefore , aku tak nak askar. Sekian..






















No comments:

Post a Comment