Monday, 2 May 2016

Hi May !! Happy Birthday IZZATI

13 MAY WEHH 13 MAY IS COMING !!!

Hee, dah May rupanya. Time flies so so so fast. Pejam celik ha dah 16 tahun. Sikit lagi 20. Kelip kelip lagi dah 80. Wawww..

To be frank lah kan, aku tak la excited sangat nak celebrate birthday izzati tahun ni since on my birthday, aku tengah exam. nak celebrate pedia satg fail exam mati kok gue. Lepas tu pulak aku jenis, nak dekat dekat exam, aku dengan rumah ni bagaikan isi dengan kuku. Ajak la aku pergi London pun, taubat aaaaaaaaaaa, aku tak nak pegi.

Aku akan duduk kat rumah sampai puassss. Tak apa kalau aku tak 24/7 study, ada break ke tengok laptop sat ke, yang penting aku tak menyesal kalau aku tak boleh jawab exam nanti sebab aku pergi berjimba kat Pavi. ( cet, contoh yang curlass).

Pastu kakak aku dua tiga hari ni pelik dia macam lain macam, asyik desak aku ajak pergi Jusco la, library la, nak beli baju la. YA Rabbi,,, aku tak nak keluar paham taknak keluar ?

Kejap kejap dia masuk bilik ajak aku pegi, tak boleh petang , dia ajak malam. Aduh, aku tak leh la. Memang la shopping tu salah satu hobby aku - WINDOW shopping je la kan. Tapi masa masa macam ni, aku sungguh tak terasa nak jejak keluar rumah.


MATI MATI AKU TOLAK.

Bila kepala batu jumpa kepala bata. Sampai ke sudah asyik tark tali. Sampai la petang tadi, aku dah bosan sangat dia asyik desak desak.

HA JOM PEGI! PEGI PUKUL 6 SAMPAI PUKUL 7 BALIK.

15 minit aku dah siap pakai tudung semua. Maka sampai lah kami ke Jusco Shah Alam, seb baik dekat je. Jem pun tak.

Cantik kan ? bunga bunga gittuu.. Kat H&M.
 Dah nama pon pompuan, memberontak je lebih taknak pergi shopping mall la hapa la. Last last, dua helai baju gak aku bedal. hihihihihi opss. Semua kedai yang ada Sales aku masuk. Tu la kalau bab kaum wanita nak boikot pasaraya- memang aku tak percaya . Memang aku tak caya k!



Dinner kat Fish Market

Habis berjimba dengan baju, kami pergi makan.. Al kisah nya, kakak aku beriya iya nak ajak aku keluar sebab nak celebrate birthday. Lohhhh, yeke....

Memamg setiap tahun kat Klang ni, sejak kami tinggal berdua, kami akan celebrate birthday pada satu hari bulan May, yang mewakili kedua dua birthday kami. Ah senang cite, kami combine birthday celebration dalam satu hari.

Yayy, coffee section.

Aku order Mocha. Since aku tak leh blah dengan Latte yang pahit dia pelik sikit. Kiranya Mocha ni slow sikit la pahit tu, tapi still ada rasa kaw coffee. Satu sebab aku suka coffee ni sebab, bila aku hidu aroma dia tu, dapat relax kan aku , lepas tu aku punya minda macam cool sikit la, pernafasan pun akan jadi neutral. Tak bau bende bende busuk dah.

Yang ni portion dia besar gedabak. Jadi, kami tak pilih menu ni. Tengok je la. Nampak macam sedap gak aa.

Angah, nanti nak beli gelas macam ni la, letak kat rumah satu.


Aku order Spaghetti Seafood apa entah. Something macam kerang ? ke Kepah ? Spaghetti dia sedap.. srs. Lagi satu Mushroom. phewwwwww..






posing apakah ? --'


nah. sesi try baju bermula. 

Sekian cerita hari ini.. 


Letter, 

Dear Izzati, 

Just a few days left, and you'll be 16. You've been through a lot of crisis and problems before. Even now, or later. Entah la, life isn't always perfect as you wish . dan jalan yang kau lalui tu tak semudah yang orang sangka.But I really really hope that, the future izzati will not change herself for the good sake of others. Alright. dan good luck untuk spm. Haih, dah besar rupanya aku ni. 


No comments:

Post a Comment