Saturday, 26 March 2016

Minta maaf untuk 16 tahun

Assalamualaikum,

Entri ni ditujukan kat semua y kenal aku, yang pernah berinteraksi dengan aku tak kisah face to face ke social media ke on the phone ke. Especially, kawan kawan rapat aku..


To be honest .. aku ni bukan lah semulia nama 'izzati' secerah nama 'nurul' .. dan aku juga tak lah selembut rupa aku. (rupa aku lembut ke hakhakhak ?! ) percakapan aku pun taklah selembut lidah tanpa tulang ini..


Kehidupan aku, banyak menyakitkan hati orang. Mungkin dia terasa dengan perbuatan aku, sikap aku, percakapan aku sekalipun. Entah la, apa yang aku rasa betul, mungkin sebenarnya salah. Kita manusia yang tak pernah berhenti buat salah. Kalau dengan Tuhan pun kita berasa buat dosa, inikan dengan manusia ?

Mungkin benda tu okay bagi orang lain. Macam - alah dah buat dosa, minta maaf balik lah. susah apa. kan ?

Tapi bagi sekilo izzati yang keras kepala ni, minta maaf cuma once in life. ;') *jgn kecam saya* mungkin bila aku kata once in life, dan tiba tiba aku minta maaf dengan kau, maksudnya aku betul betul minta maaf lah tu. from the deepest heart gituu..

Mungkin manusia keras kepala yang lain yang hidup macam aku ni , dosanya ber-tan tan daripada orang lain. Buat salah-let it go je. Astagfirullahalazim...


ah....
 kan aku cakap. aku taklah semulia nama aku sendiri..


macam apa yang berlaku baru baru ni, aku bergaduh dengan kakak aku,  bak kata mak aku kesalahan tu sekecik kecik kuman je, YA ALLAH BEGITU KECIK SALAH FAHAM TU, tapi aku tak tegur dia selama seminggu setengah. (kira ok la kan ? bukan sebulan >< )  dalam masa tu, hampir setiap hari mak aku call, mak aku brainwash aku..

brainwash 1 - failed
brainwash 2 - failed
brainwash 3 - agak ok tapi consider fail jugak la sbb aku belum minta maaf
brainwash 4 - hati dah terbuka.

mungkin brainwash 5 ? hahahaha.... tak tak, tak mungkin ada brainwsh ke 5, tu namanya tahap brainclorox dah tu.


Sebenarnya, aku bukan sengaja nak lambat lambat minta maaf. Tapi, hati aku belum lembut lagi. nak minta maaf, biarlah ikhlas ya tak ? Sekarang, tahulah korang bahawa, selain keras kepala, hati aku juga keras :') sobss sobss.. mungkin ini kekurangan aku. ahhh.. majnun, bertabahlah kau ya, sebab hatiku masih pada joong ki . (iklan jp hahaha~)



hmm, apa lagi ?
rasanya dah kut..

Jadi, sesiapa yang mengenali Nurul Izzati Bt Abdullah, sejak aku 4 tahun - jiran jiran aku . masa aku tadika, kawan yang selalu fight dengan aku lepastu dia terkepak tangan aku (weh, in case kalau hang jumpa entri ni, kosong2 nah ?).. kawan sekolah rendah SKBT yang aku adalah jeles sikit sebab crush aku suka dia :') ha lepas tu classmates yang selalu buli aku masa aku darjah satu, aku maafkan hampa.  dan sorang budak yang suka buli aku masa darjah satu jugak, lepas tu aku panggil ayah aku ftf dgn dia >< weii, sorry nah. tu ja yang aku mampu :') lepas tu jiran aku- Aida. 10 tahun aku berjiran dengan dia, Ya Allah hampir setiap hari gaduh ok. siap cakap ' HA HA PADAM MUKA.' padam ok padam ;') esok tu tengok tengok muncul depan rumah ajak main cikgu cikgu..hahah...ok move to SKSAT. lelaki,  perempuan, classmates, kelas sebelah, kelas selang sebuah sampai kelas terakhir oh dan senior. aku tak sure kalau aku terjeling ke aku maki hampa hahaha sorry. not undercontrol. aku pernah gaduh dengan classmates aku.. >< hahaha, srs la gaduh melibatkan satu kelas kut. haishh.. Kerol , maafkan lah terlanjur kutuk hg, hehhehh.. yana, kita takdak problem kan ? nicee.... move to SMJ, hmmmm.. ramainya. semua warga SMJ terutama kulit kayu dan bestfriends Dyna, Ainul,Alissa, Syarafana,. sorry morry.. and last, SMKS, dedicated to classmates, bestfriends dan Ramisya, dan lain lain tu. aku minta maaf. dan juga yang kenal aku melalui media..

IZZATI SAYS SORRY OKAY ? *wink wink*


Nah amik hg >< 16 tahun punya apologize hahahhahaha. nasib baik ketika aku dalam rahim mak aku, aku tak buat salah. 

mungkin ada.
aku terberak dalam perut mak aku ?
oh umi, sorry luar kawalan.



So,.. that's all. Nasihat untuk adik adik, jangan tiru kakakmu ini ya. Jadilah seorang yang pemurah dengan maaf dan senyuman. Pasti Allah suka :)







Mungkin, aku bukan seorang yang kuat. It's okay , everyone got chance to make changes kan ?

No comments:

Post a Comment