Sunday, 27 March 2016

Dah kahwin pun dia

Assalamualaikum,

12 of March


Dah kahwin dah dia T.T aku lah orang paling sedih kat seluruhh Asia ni tau.. tiga bulan sebelum kahwin lagi aku dah susah hati dia nak kahwin. Lepas ni siapa nak cari gaduh dengan aku ? ;'(

Dia lah adik beradik yang paling dekat umur dengan aku. Dan dia juga lah geng gaduh aku..

Sini aku nak cerita,

Aku lahir 10 tahun selepas dia, kira aku ni tak ada teman sepermainan la kat rumah. Aku 6 tahun dia dah tingkatan 4. Sejak kecik , I'm a copycat ! ekeke...


  • aku pernah iron rambut sebab nak tiru dia. 
  • bila dia buat haircut yang semak2 kat dahi tu, aku pun masuk bilik, ambik gunting dapur, aku potong macam tu. Ketak ketak baqhangg ;D
  • bila aku gaduh dengan dia tuh, macam World War 10. Pernah sekali aku gaduh dengan dia dalam kereta, masa tu aku darjah 6 kut. Mak ayah aku kat depan nih, kami kat belakang main tarik tarik tudung, tolak tolak kepala, naik bengong kepala aku kena tunjal. hahaha, srs ah.... sambil cakap 
'TAK GUNA PUNYA ADIK, RAMPAS BOYFRIEND ORANG. SINI KO, AKU CEKIK KO SAMPAI MATI !'

hahaha... tak tak tak.

kami gaduh pasal lain, small matter jew.... lepas tu ayah aku geram dengan anak perempuan dia dua ketul ni bergaduh macam nak pecah pintu kereta, dia pun break mengejut! ha tau pun ko nak diam hahaha....

hmm. tu lah, asam jawa + garam batu kami.. ;')

Tapi sekarang jarang la gaduh sbb masing masing dah dewasa, so stop being childish la kan. Nak cakap aku ni rapat sangat dengan dia sampai siapa crush aku pun aku cerita kat dia, tak juga. Tapi we can get along la, kan along kan ?

Andd,, bila dia dah kahwin.. aku macam krik krik krik. aku nak kawin gak ah T.T 

ok saya gurau. gurau ya, don't take it serious.


So, here we go.. gambar kahwin dia dan beberapa kenangan kami.( Cet, takleh blah tul ayat aku hahaha )

Maafkan saya sebab kualiti gambar malar-malar. macam nak kelabu asap bagai. ketahuilah korang yang aku malas nak edit.. *wink wink*

11 March . Baru touch down flight, terus datang tengok pelamin. 
nak tau satu rahsia ? tudung yang aku pakai tu sebenarnya 'cap kaca' . srs.. tau sebab apa ? sekali kau sentuh tudung tu, dia akan retak dari hujung tudung sampai atas kepala. *imagine aku ni Elsa*

aku sabar je pakai tudung senang kedut ni T.T

lampu dia kaler kaler. nanti dia tukar kuning, pink  semua..

12 March. Pengantin get ready. Muka nervous ke tuh ? haha..

Dah nikah. 
Aku lah yang paling beriya iya nangis, sampai hinguss meleleh. Macam aku pulak yang kahwin, tiba tiba sebak... sobsss... dan, pengantin sedang gembira atas pernikahannya. 



Hari yang sama bersanding.  Aku pengapit okayy..





aku kejap kejap amik bunga telur, kejap kejap kipas pengantin, kejap kejap lap peluh. Rasa tak cukup tangan...

adik dan kakak haruslah sama pakai kain kembang kembang.. *flip dress*

Congrats!!! hmmm..... 



Seminggu settle semuanya, kita balik ! yay..

biar gambar je yang berbicara T.T :










Dear kakak, 

Everything has changed. Walaupun kita tetap keluar sama sama, Tapi hakikatnya, awaak tu tetap isteri orang. Adik dah tak boleh nak buli kakak, big boss dah ada bodyguard. Tu lah, adik cakap, nak kahwin tunggu la adik. Supaya kita boleh sama sama, say goodbye. (tak la aku ni forever alone T.T)

hmm.. it's okay.

Semoga masjid yang dibina, berkekalan hingga ke Jannah. T.T  semoga masjid hampa sentiasa di bawah lindungan Allah dan sentiasa dirahmatiNya. Be a good wife ok ? 

Aku ok. Srs aku agak ok. 



No comments:

Post a Comment