Thursday, 18 February 2016

Admiring a perfect life thoughts

Assalamualaikum,

LIFE . LOVE . FAITH

These are the most important things in life.

Ok. Straight forward..

Walaupun dalam keadaan yang positive, peace. Kita mesti akan ada fikiran negative, insecurity dalam diri kita sangat tinggi. Sampai ke penjara kau dok fikir entah apa.

Okay seriously cakap pasal aku sudah la, tak payah kias kias ihik.

Basically, aku sendiri pun banyak berfikir. Kalau menghasilkan fikiran yang bernas tu okay la gak kan. Ni fikir haih too much.. Aku bukan seorang yang calm sepanjang masa, cuma in certain time aku boleh berlagak tenang.


LIFE

Bila bercakap pasal hidup, kau akan buat 1000000001 kesimpulan yang tak sudah. Life isn't a great topic to discuss about. Life ni random yang anytime masalah boleh datang dan kebahagiaan boleh pergi. But still, kita semua suka bercakap pasal ragam hidup dengan prinsip hidup yang kadang kala tak berguna pun untuk masa masa tertentu.

Cakap pasal ragam manusia pun, sampai cucu kau dah beranak - manusia masih dengan ragam masing masing. Kadang kadang kita asyik terasa hati dengan seseorang tu, tapi that person  tak rasa dia bersalah -sebab itu cara dia.

As I say, life is a huge topic and it contains a lot of subtopics from all around the world. Kesimpulannya, kalau asyik merungut tentang nature dan kehidupan, bila nak nikmati indahnya hidup ni ?


LOVE

Love is exist but unseen. Sebijik macam angin. Sifat dia pun macam angin- senang berlalu pergi. Bila musim bertukar, maka bertukar lah hala tuju dia. Tak macam life, love is a simple chapter to study but you can't even make an experiment on it. Love ni common - for God, nature, animals, human.. Tapi yang paling bermasalah ialah human. Cinta pada manusia ni tak kekal, satu. Yang kedua, tak ada cinta yang tak menyakitkan. Bila kau bercinta automatically kau menempah penyakit hati.

Love isn't a fault, but the way you treat  love is.

Aku sendiri, seorang y suka cinta tp bukan bercinta. Too many reasons hahaha! Salah satunya, bila broken hearted, segalanya tentang hidup kau akan berubah.It might be..ahaaaa..


FATIH

Iman, nak sebut senang. Nak kekalkan iman benda yang paling susah.. Walaupun aku dah berazam tinggi sampai Najib pun termimpi mimpi azam aku tu. Tapi end up, perubahan aku cuma bertahan 2 minggu. Siapa taknak jadi baik ? Siapa taknak jadi ahli syurga ? Tapi kadang kadang kita terlalu lalai sampaikan lupa yang kita dah tersasar dari landasan agama. Astagfirullahalazim..


By the way, semua ada pemikiran yang bercampur aduk macam aku juga kan ? Everything went negatively... These all are caused by our emotion.. Perasaan yang kadang kadang terlalu berbolak balik dalam semua bab.




Tengok saja Cik Puan blog ni hahaha. Sangat jiwa kacau tahap petala langit ke 7. Kejap happy kejap pulak sedih. Semua berasaskan rungutan ah. Haihh si budak tak bersyukur nih.

.
.
.
.
.
.
.
.

BUT AS I SEE HER BLOG.

Aku cuba make everything turn to positive. Apa sahaja yang negative, aku cuba fikir yang baik baik.

DEAR SARINA


Kak Sarina is seriously a positive lady I've ever met. Bila hati aku tak tenang, atau aku rasa apa saja dalam diri aku ni semuanya tak perfect. Aku akan buka blog dia, baca apa yang patut-basically entri dia semua tentang nature dan calm - serious she is a nature lover. Satu lagi yang aku kagum pasal dia, dia lebihkan prinsip hidup daripada cinta. I feel her. 


Kadang kadang, aku terdetik, macam mana dia boleh se-positive itu ? Tak basically kita boleh kenal melalui penulisan dan cara dia. Kan ? Okay tengok penulisan aku dalam semua entri sekarang! Macam langit dengan bumi. Allah... The way she thinks is absolutely amazing. Mungkin tak sehebat penulis sastera lain, tapi cukup untuk bagi motivation untuk orang lain especially aku. 

Dah Cantik. Bijak. Tenang. Oh zati,, please contohi dia :')


No comments:

Post a Comment