Saturday, 9 January 2016

typical teen

Assalamualaikum,

sekarang kan famous betul couple ni. 
nak kata trend. iya jugak. karang kalau tkda cakap datang dari zaman batu la, zaman pokok daun ranting bagai.
nak kata zaman remaja. pun iya jugak.
mungkin juga sekarang wanita dan lelaki di dunia ni semakin kacak dan cantik. boleh jadi.

aku ? hahahahaha. lololololol..
cerita je lah. 
aku dah pernah lalui zaman ni. tapi tu dah beberapa dekad yang lalu. 
dan aku rasa, biar lah zaman aku tu berlalu macam tu je. aku sesekali tak akan ulang sejarah aku balik.
bagi aku, walaupun bercinta ke TMM hapa ke, tak akan jamin hidup kau akan aman walaupun seminit. 
tak reply mesej sebab sakit perut pun dah kena cop curang !

'' you ni, ada lelaki lain eh ? lama i tunggu you reply baby/bayi/badak/bamboo/bimbo''

yang dia tak tahu gf dia tu seksa dok sakit perut. hahaha.. alahaii..

bagi aku, kalau bercinta ni. everything is limited. you will feel like you're in a jail. and aku bukan that type yang suka duduk penjara. 

dulu yelah aku faham keperluan couple tu, tapi skrg aku semakin tak faham. lagipun ada ke masa nak main phone ? otp ? aku hidup sorang pun rasa macam 24 jam tu memang tak cukup la. lagi nak buat homework. lagi nak selfie (hahaha). diri sendiri pun belum terjaga inikan nak jaga anak teruna orang yang tak cukup umur lagi. 

yes. sometimes, lelaki pun penting dalam hidup seorang wanita. even, Allah dah jadikan seorang lelaki tu kuat dan sado untuk melindungi wanita. aku pernah baca entah kat mana. tapi ayat dia berbunyi...

''perempuan dari kecil dijaga oleh ibu bapa. selepas kahwin dijaga pula oleh suami. bukti, betapa Allah nak melindungi seorang wanita'' 

ha lebih kurang gitu la.

tapi macam. come on. we still young kut. lagipun, kalau kahwin lain lah cerita. so takyah bangkitkan soal ni. 

cuma.. hehe.. aku sedang crushing on.. nothing more than that. 

ok sudahla. aku dah la perut lapar, lepastu merepek pulak. aihh.
maafkan tertelanjuran kata zayaa. 
sememangnya entri kali ni merepek! no doubt.


No comments:

Post a Comment