Monday, 23 November 2015

Lelaki

Assalamualaikum,


Aduhaii tajuk puns. macam ilekkk.. hahaha.. 


Daler Yusof 

Nabi Yusuf a.s dulu macam ni kah ? 

Charyl Chappuis
ingat lagi Malaysia vs Thailand 2014 ? hewhew aku ingat lagi sepakan dia yang buat Malaysia kecewa . licik gila weyh.. nangis aku......... tapi sekejap ja, tak sampai hati nak dendam kat dia lama lama. heww


Hritik Roshan

hahahaa..... citarasa aku pelbagai variasi kut. ah lantak la, dah nama admire bukan kira bangsa apa.. 

Tom Cruise, David Beckham,Justin Beiber dan Justin Timberlake dan bla bla bla 
walaupun aku dengar nama mereka mereka ni sampai bernanah telinga, tapi aku tetap tak ada hati nak usha dorg ni hensem ke tak. yang mana aku tengok dengan mata kepala aku sendiri je yang aku suka. tapi apa apa je lah tak penting dan BUKAN INI YANG AKU NAK CAKAP. 

dan, crush aku masih mendahului mereka. ok ? you should be proud #satp 
hoho

.
.
.
.

segan ah aku nak sembang pasal ni.
maaf in advance la. aku  tak suka nak describe golongan adam ni depan public, aku pun
tak nak la nampak yang aku ni desprate ke hapa yang related lah. tapi pusing kot mana pun aku tetap akan cakap cuma lambat atau cepat.


honestly, kalau tanya aku ni pernah couple ke tak. of cos aku akan jawab ya.. tapi, aku akui itu adalah kesilapan yang paling besar aku pernah buat. seriously, nothing sweet or  romantic or caring whtvr in this teen relationship. aku pernah lalui, walaupun sangat tak lama. tapi cukup untuk buat aku menyampah.  SANGAT SANGAT. kita desprate nak couple at the early age ni cuma sebab nak mencuba. nak tahu perasaan ada bf/gf. cam best ke, gempak sangat ke. 

but when you grow older, when you reach at the suppose age to make a relationship. you may afraid of it. afraid of having a bf/gf. afraid if they hurt you. and you might be boring with love games.
hmm..

walaupun selama hari ni, tak ramai lelaki yang aku kenal. tapi based on experience kawan kawan, kakak aku sendiri, sekeliling dan novel. cukup untuk buatkan aku faham love games and buatkan aku serik. 

memang putusnya sesuatu hubungan tu bukan hanya sebab lelaki tapi mungkin perempuan atau both. perempuan memang banyak karenah. tapi laki banyak akal. 
weh sorry aku bukan la nak kutuk hampa ka apa kan, tapi pengalaman aku yang buatkan aku berani nak cakap camni :

typical lelaki, bila nak perempuan. lautan api sanggup ku renangi, gunung everest sanggup ku daki, bunga kaktus kat mesir sanggup ku petik untukmu. tapi, bila dah dapat.. saja nak buat layan tak layan, caring tak caring, sayang tak sayang,

 hampeh.nak main tarik tali pulak. aku sabar je la dengan hamba Allah yang macaam ni. 

aku cakap ni pun bukan sebab aku saja nak judge lelaki
, tapi mata kiri dengan kanan aku ni dok tengok selalu. sampaikan aku pun cuak. 

tak semua lelaki tu jahat, tapi tak semua juga lelaki tu baik. 

perempuan bila dah ada apa apa relationship dengan lelaki. satu je yang dorg nak, bertanggungjawab. maksudnya, sikap tak lepas. bila handsome pun, tapi tak mampu jadi pelindung yang baik buat apa. 

ok lah, aku pun tak tahu nak cakap apa lagi/ cuma pesanan aku, beware dengan lelaki. kita sebagai perempuan, jaga martabat sebagai perempuan. takyah terlalu berharap. walaupun dah kawin, life perempuan tetap sama. still need job and money. sebab tak semestinya yang dah kawin tu jodoh yang kekal. 

1.00 am


No comments:

Post a Comment