Friday, 4 September 2015

society

Aku selalu perhati situasi sekeliling aku. Ada yang kaya, tapi sibuk sampaikan lupa semuanya tentang hidup. Ada yang tak pakai tudung, tetapi akhlaknya lebih mulia daripada yang pakai tudung. Ada yang suka membentak,tapi masih disayangi oleh orang. Tapi setiap keburukan pada orang itu, aku tahu dia sedang selindung satu masalah. Aku percaya setiap orang ada cerita sendiri,sejarah sendiri. Pasti. Semua manusia akan ada masalah. Sebab ini hidup. Hidup harus sentiasa berdikari. 

Aku...
Bila aku sedang ada masalah. Kemudian ,aku tengok pada wajah yang ceria, bagai mereka tak punya masalah... aku beranggapan, belum masa mereka untuk diduga. Tapi pasti, wajah yang ceria ini akan ada masalah di depan hari nanti. 

Allah menduga, ikut pada kesesuaian masa, situasi. Dia tahu kita mampu tika itu.

No comments:

Post a Comment