Friday, 29 May 2015

Selamat Hari Guru

Assalamualaikum,


Selamat Hari Guru kepada semua pendidik di Malaysia dan dunia . Asal terlalu lambat gila aku wish ?

Baru harini sekolah aku adakan sambutan hari guru, siap belon-belon semua , meriah olls. Sambil tu aku fefelling lah yang satu sekolah celebrate birthday aku. go to moon la zati.

actually, aku sokong hari hari macam ni especially bila semua orang celebrate ramai-ramai. sifat manusia biasa, nak dihargai. Memang lah dia kerja dengan ikhlas, dia pun tak mintak ada hari untuk pekerjaan itu. Tapi, bila dah penat penat op cos la nak celebrate kepenatan, it's like reward diri dengan kegembiraan. siapa nak hidup dalam dunia haru , kusam tak ada warna. kan kan


Lagi menaikkan semangat mereka untuk bekerja. Bagi aku kan, siapa yang kerja face dengan umum ni agak beruntung contohnya guru dengan doctor (yang aku nampak) .. walaupun selalu dicaci, dimaki sebab lembab buat kerja, buat salah etc. Tapi by the time seseorang yang hadir dalam hidup dia tu (pesakit or pelajar)  menghargai dia, dia akan rasa useful gila pekerjaan ni. Walaupun aku belum kerja lagi -_- aku dapat rasa lah..

 Sebab aku pernah kagum dengan sorang doctor ni, ada ciri ciri tertentu yang aku impikan. aku minta nak bergambar dengan dia, punya seronok tuh, siap betulkan tudung, cari port yang sesuai nak ambil dengan aku lagi. macam aku maya Karin huhu, takyah cantik sangat doctor, saya tetap akan pandang sifat doctor .

prinsip dia senang, kita tahu menghargai orang , orang lain tahu nak menghargai kita. what we give, we get back kan ?


#####

Lirik Lagu Kain Pelikat - Anuar Zain Ft. Ellina

Kain pelikat lalalala
Kain pelikat lalalala
Kain pelikat diguna aneka cara

Kain pelikat lalalala
Kain pelikat lalalala
Kain pelikat dipakai disini sana

Pakaian istimewa
Berangin-angin keliling
Kelengkapan tudung kepala
Ibu menggendong anaknya

Ke kamar rehat sesuai
Bila kenduri dipakai
Kain pelikat dielak
Bertenggok koyak

Kain pelikat lalalala
Kain pelikat lalalala
Kain pelikat selesa memang selesa

Kain pelikat lalalala
Kain pelikat lalalala
Kain pelikat diguna semua ketika

tetiba . krik krik krik


No comments:

Post a Comment