Saturday, 11 October 2014

sebab aku rindu .

yaa , aku rindu nak tulis dan membebel benda benda mengarut .. cakap sorang sorang . oh well , aku memang suka cakap macam orang gila tengah bebel kat tepi highway . so , now aku tengah break a few weeks *dua minggu je pun* daripada exam . 

talk about exam ,

walaupun pada entri entri yang dahulu aku berjanji dan bersumpah setia untuk mentaati masa sebagaimana pelajar pelajar cemerlang yang lain lakukan , hahahah .... aku still macam tengah cari habuk dalam longgokan sampah . sudah le tu , izzati memang suka cakap keling -.- hoi ! serius , 4 kali exam .. empat empat kali aku kelam kabut saat saat akhir . how was that ? tah lahai , aku benci gila stress !

aku memang baca .. semangat nya kiahh , sampai kan sebulan sebelum exam aku dah letak *nahh* bergunung ganang buku untuk menelaah . baca satu buku , ye faham ... letak tepi , buat nota . bayangkan empat kali exam aku ada empat nota sejarah bab 5 , BAB 5 sahaja . aku sedar , masa dihabiskan kat situ le yang aku tak sempat nak hafal bagai . lepas tu , dah baca , seminggu sebelum exam .. release tension sebentar . pastu PLUPPP ! lupa macam tu ja . aishh , aku gatal je tangan nak korek otak ni ha . T_T

tapi , alhamdulillah . boleh je aku buat exam . tapi tu la , persediaan nya aku rasa macam nauzubillah .. 


routine aku sekarang pun bertambah . rasa macam aku lah lelaki , aku lah mak (jangan percaya ! dusta ! haha ) , aku lah adik , aku lah pelajar . bibik pun sometimes .. but , aku suka keadaan macam ni . dah dapat bayangan macam mana bila aku belajar kat chicago nanti . etetetettt ! alah , takda la bertambah mana pun. malas lagi ada kut . pagi pagi aku malas nak masak nasi .. so , aku rembat je la apa yang ada dalam almari . 

pada peringkat yang begini . tahap kemalasan aku nak memasak adalah 99/100 kecuali masak air , masak nasi . dulu , aku selalu uolls tolong mak aku masak , ingat lagi tahun 2013 aku dengan geng geng aku pakat nak bawak nasi goreng hasil air tangan sendiri g sekolah . aku pun suruh mak aku ajar , pastu aku halau mak aku g siram pokok dan aku dok ketung ketang ketung ketang kat dapur . pastu orang puji aku masak sodap . hahaha ! nade.... biasa saja lo .

tapi sekarang . hambek kau ! lepas aku berjauhan dengan mak aku . aku jadi allergic kat masakan aku sendiri sebab aku pernah masak nasi goreng takde rasa , mee goreng berkuah masin.. tengok , betapa pentingnya kehadiran ibu dalam hidup kita . so , respect our mother . aku pun hairan , how can nasi goreng aku takde rasa ? pelik doh . aku letak garam semua dah . aishh , umi .. lepas pada kejadian yang mengerikan itu , aku stop memasak . aku benci masakan aku . hahaha , nantila aku belajar dengan mak aku ,itu la dia belum habis turunkan ilmu ilmu berkuasa dia kat aku , aku dah pindah kl . 


daripada apa yang aku perhatikan , ada baik buruk duduk jauh ni . tapi kalau tengok kat aku lahai , buruk nya yang banyak . bila kat sini aku dah kena buat kerja rumah , basuk baju dan bla bla bla tuh . bila balik rumah mak haku le , I'll be a Queen . pagi makan , petang makan , malam makan ,lepas tu tidur , tengok  la sikit pemandangan kat luar , selebihnya aku menjadi kawan rapat dengan sofa , katil , carpet . 

mungkin kat sana , graviti lebih kuat kut . tah la , tapi kat sana aku selalu mendarat je . atas lantai pun boleh tidur . anywhere !! sebab tu la bila balik kl , aku nampak gemuk macam betty (aku kan pakai spect , harus la betty sbb macam comel gitu ) .. mai cek habaq mai . seminggu aku kat rumah , seminggu tu la pagi petang malam makan menu aku . semua aku order kat mak aku . yo la , bila lagi mau manja manja ngn mak tite . sebab tu la . i always put my mother here *heart* =)

No comments:

Post a Comment